بررسی فصل 3 "Succession": بهترین برنامه تلویزیونی وارد حالت تمام روشن Beast می شود
خالق جسی آرمسترانگ و تیم نخبهاش، خانواده روی را در فصلی پرتنش که هنوز به طرز باورنکردنی سرگرمکننده است، قرار دادند.
پس از دو سال طولانی دوری، «جانشینی» وقت خود را تلف نمیکند و به بینندگان یادآوری میکند که درام برنده جایزه HBO یک تجربه تلویزیونی منحصربهفرد است. جهنم، حتی یک نیم صحنه از تریلر فصل 3 به سرعت ترکیبی متمایز از دلهره هیجان انگیز و تحقیر هیستریک را در سریال تداعی می کند. لوگان روی (برایان کاکس همیشه دستگیر کننده)، رهبر خانواده و تاجر مجروح تجارت، احساسات متناقض خیانت و غرور را پنهان می کند - به خاطر کاری که پسرش کندال (جرمی استرانگ) در پایان فصل 2 با او و شرکتش کرد - در پشت یک دیوار غیر قابل نفوذ خشم تحت فشار و محاصره، پدر خشمگین نقشه حمله جدید Waystar Royco را بر سر خانوادهاش فریاد میزند: «ما آنها را نابود خواهیم کرد. ما کامل خواهیم رفت - لعنتی - BAST!
آن قطعه از یک صحنه، حتی بدون زمینه اپیزود اطراف آن، به قدری زیبایی فصل سوم «جانشینی» را به تصویر میکشد که وسوسه انگیز است که چیز دیگری نگوییم. پوست لوگان همچنان باعث میشود موهای پشت گردن شما بلند شوند، همانطور که حضور صرف او باعث میشود همه افراد در مدارش بایستند، چه از روی احترام، چه ترس یا هر دو. دستورات او دارای نوعی قدرت جهانی است که شایسته رهبر یک گروه رسانه ای است که خط مستقیمی با رئیس جمهور ایالات متحده دارد، حتی زمانی که از مغزی است که توسط زمان و بیماری ویران شده است. او هم انسان است و هم غیرانسانی. معیوب و خطاناپذیر; یک پدر و یک هیولا تماشای اعضای وفادار خانواده روی که سعی میکنند هر حرکت را بهعنوان درخشان تجزیه کنند یا موز میتواند با چنین وحشیانهای بین خندهدار و دلخراش پینگپنگ کند، هیچیک از واکنشها نباید فرود بیاید.
اما آنها انجام می دهند. این مدتها زیبایی «جانشینی» بوده است، اما جسی آرمسترانگ، خالق/نمایشدهنده و تیم نخبهاش، شخصیتها، پویایی و زمانبندی خود را به سرعتی خیرهکننده ارتقا دادهاند. فصل 2 وعده جنگ بین پدر و پسر را می داد، و فصل 3 با حفظ شدت باورنکردنی در طول هفت قسمت اول ارائه می شود. در حالی که بینندگان ممکن است بعد از پایان هر ساعت احساس کنند که نیاز به نفس کشیدن دارند، نویسندگان و ویراستاران دقیقاً میدانند چه زمانی باید هوا را از پنتهاوس منهتن خارج کنند، با استفاده از کمدی موقعیتهای مضحک و توهینهای روحشکنی برای نگه داشتن همه درگیر. (یک خطی در قسمت 5 وجود دارد، با حسن نیت از پسر عموی گرگ، که باعث شد فقط با یادآوری آن بخندم.)
(یادداشت جانبی: آیا میتوانیم نپرسیم که آیا «جانشینی» یک کمدی است یا یک درام؟ نباید هر درام یک ساعته به اندازه «تاج» با جدیت شخصی همراه باشد، درست مانند کمدیهای نیم ساعته که میتوانند شامل لحظات تکاندهندهای باشند. شوخیها. برنامههای تلویزیونی نباید فقط یک چیز باشند - آنها حتی مجبور نیستند با زمانهای پخش سنتی هر ژانر مطابقت داشته باشند - و "جانشینی" از زمان شروعش یک درام عالی و یک کمدی عالی بوده است. فقط هر طور که هستید از آن لذت ببرید. می خواهم.)
آنچه را که میتوان و باید درباره طرح به اشتراک بگذارد، احتمالاً از قبل برای معتادان تلویزیون شناخته شده است که مشتاقانه در انتظار رفع مشکل خود هستند: کندال، پس از متهم کردن پدرش به داشتن اطلاعات دست اول از رفتار نادرست شرکت، در حال خروج است. فقط گرگ (نیکولاس براون) در کنارش است، اسنادی لعنتی در دست است، اما دوفوس انعطاف پذیر مانند نی بسیار بلندی که در طوفان گرفتار شده است، می لرزد. کندال برای برنده شدن در «عرصه عمومی» (و البته احساس بهتر از خیانت به خانوادهاش)، به رسانههای اجتماعی، رسانههای سنتی و هر رسانهای که میتواند فریاد بزند درباره آتش زدن پدرسالاری و تقویت صدای قربانیان... تا به حال با یکی از قربانیان دپارتمان کروز Waystar Royco ملاقات کردهاید یا با هر پدرسالاری غیر از بابای پیر عزیز مبارزه کردهاید.
با این حال، با هشدار به ذهنیت سرمایهداری که او و مردانی مانند او را نمایندگی میکند، نشانههای فضیلت ریاکارانه کندال یک هدف دوگانه را برآورده میکند. از یک سو، ژست های سطحی او به عنوان یادآوری می کند که شرکت ها هرگز، نه یک بار و نه هرگز، یک ذره به انسان ها اهمیت نمی دهند. آنها به ظاهر اهمیت میدهند، اما نتیجه همیشه باعث تصمیمگیری میشود. کندال به عنوان یک شخص، در واقعیت، نمیتواند از حضور تبلیغاتی (عمدتا) شیکی که به جهان ارائه میکند دورتر باشد، و به همان اندازه به شخصیت تجارت بزرگ آمریکایی نزدیک است که میت رامنی میتوانست به آن امیدوار باشد…. اما شیوهای که کندال اتحاد خود را برجسته میکند باید به عنوان یک یادآوری بیادبانه باشد که «آن مرد» نباشید. بسیاری از عباراتی که او میرباید رایج هستند، نوع فراخوانهایی برای اقدام که در بستههای برچسب قدرت دختر از Paper Source مشاهده میکنید، اما این عبارات در روشهای ارتجاعی و اول او به کار میروند که مردم وقتی احساس میکنند به آن بازمیگردند. دفاعی این کار را نکنید - از شعارهای دلیلی برای تقویت خود استفاده نکنید، و احساس نکنید کندال می خواهد کار درست را انجام دهد، زیرا، می دانید، این کار درستی است.
این نوع دوگانگی چیزی است که نمایش مرتباً با دقت بینظیری نشان میدهد. در طرف دیگر اتاق هیئت مدیره، لوگان، شیو (سارا اسنوک)، تام (متیو مک فادین)، رومن (کیران کالکین) و کانر (آلن راک) در تلاش برای توجیه مواضع خود هستند، و اغلب مستلزم متقاعد کردن خود هستند که با اشتباه کمتری انجام می دهند، در واقع حق دارند. اغلب، آنها باید به یک هدف مشترک برگردند: آسیب رساندن به پدر پیرشان که به راحتی ناتوان شده است. زیرا هر چند وقت یکبار که لوگان غرش می کند، چند ناله نیز به گوش می رسد - برخی برنامه ریزی شده، برخی نه. در هر صورت، آنها میتوانند چرخه سوءاستفادهای را که او برای چندین دهه تنظیم کرده است، گسترش دهند، و روشهایی که خانواده روی از درون خود را میخورند، هم وحشتناک و هم، بله، طنزآمیز است. هیچ کس نباید مجبور باشد آنچه را که این بچه ها از سر گذرانده اند بگذراند، اما آنها هم مقصر نیستند. آنها به همان اندازه که از روی حرص و آز بازی بابا را انجام می دهند، "جانشینی" از یادآوری انسانیت نهفته آنها به ما لذت می برد، تقریباً به همان اندازه که میل می کند با فشار دادن به قربانیان واقعی بسیاری از آنها (معروف به 99 درصد از جهان) همدردی ما را کمرنگ کند.
فراتر از فیلمنامه ها و کاراکترها (مهمترین برنامه های برایان کاکس و سارا اسنوک در سال جاری، در میان بازیگران عالی سراسری)، کارگردانانی از جمله مارک مایلود، کتی یان و آندرج پاره، سبکی بدیع را به هر قسمت می آورند. «جانشینی» کووید را تأیید نمیکند (به دلایلی که در اینجا ذکر شد)، اما همچنان در طول همهگیری فیلمبرداری شد و همچنان توانست صحنههایی پر از اجساد بسازد. گروه کامل در یک فضا با ثبات شگفتانگیز قرار دارد (با توجه به پروتکلهای ایمنی واقعی و فیلمنامه کندال بهعنوان شخص غیر ارادی)، و منهتن همیشه احساس میکند که بیرون از حباب عایقشده مالی Roys به طرز مثبتی سروصدا میکند. (همچنین، کارهای شیشه ای درخشان تری در دفتر مرکزی Waystar Royco وجود دارد، زیرا افق درخشان شهر می تواند از یک واحه در میان هرج و مرج به یک اتاق وحشت تبدیل شود که تنها خروجی آن یک تخته است.)
- ۰۰/۰۹/۱۱